Heavy Rain

Ethan Mars, vzorný manžel a otec, si užíva svoju idylku na predmestí. Až do doby, keď sa mu v obchodnom dome stratí z dohľadu jeden z jeho synov, ktorý je vzápätí obeťou autonehody. Ethana z tejto udalosti sužujú stavy zmätenosti. Pri jednom takom, o dva roky neskôr, prichádza aj o druhého syna, ktorého unesie sériový vrah a Ethan má len tri dni na jeho záchranu.

Jedná sa o interaktívnu, dramatickú detektívku. Do príbehu sa okrem Ethana vžijeme do ďalších troch postáv. Súkromného detektíva Scotta Shelbyho, ambicióznu novinárku Madison Paige a člena FBI Normana Jaydena. S každým sa budete snažiť zachrániť uneseného chlapca a dostať sa pod masku Origami zabijaka, ktorý pri svojich obetiach necháva origami zvieratká.

Hra v priebehu príbehu reaguje na vaše rozhodnutia, čím vzniká rozmanité vetvenie a každý priechod sa tak môže stať jedinečným. Nájdete všetky stopy, alebo vás pri tom niekto vyruší a niečo vám ujde? Stihnete sa nepozorovane dostať z nepríjemnej situácie, alebo budete bojovať o svoj život? Nakoniec, prežijú všetky vám zverené postavy, alebo ani jedna?

Hra ponúka dokopy vyše pätnásť rôznych koncov a každý závisí od jednotlivých rozhodnutí.

Hra pôvodne mala vyjsť pod záštitou Microsoftu, ale ten to odmietol kvôli tematike únosu dieťaťa. Tak sa hry zhostilo Sony a spolu s vývojármi z Quantic Dream predstavili na E3 2006 tech demo s názvom Heavy Rain: The Casting. To bežalo na PlayStation 3 a bolo vytvorené za necelé tri mesiace.

Na hre sa pracovalo ďalšie štyri roky a na jej vývoj, marketing a distribúciu sa minulo 40 miliónov eur. Scenár mal 2000 strán, natáčanie trvalo 170 dní a pred kamerou sa vystriedalo viac ako 70 hercov a kaskadérov. Pre videoherný priemysel to bol na svoju dobu najambicióznejší motion capture projekt.

Úvod hry vznikol na základe skutočnej udalosti, ktorá sa stala režisérovi Davidovi Cagovi, keď tiež na chvíľu stratil svojho syna v obchodnom centre. Celá zápletka je potom vybudovaná na myšlienke ako ďaleko by bol človek schopný zájsť, aby zachránil tých, ktorých miluje.

Tvorcovia upustili od svojich fantazijných predstáv z predošlých titulov a zamerali sa na reálnejšie zasadenie. Mesto je inšpirované Filadelfiou a neutíchajúce dažde len umocňujú depresívnu atmosfér. Myslím si, že hlavne pre rodičov bude v závere priam nepríjemná.

Normand Corbeil pracoval s Cagom už na predošlej hre, Fahrenheit. Za dva mesiace vytvoril hudobné motívy pre každú hrateľnú postavu. Pre Madison zvolil komornú hudbu, symfonický orchester sprevádzal agenta Jaydena, dychové nástroje boli vybrané pre detektíva Shelbyho a u Ethana bolo počuť piano, na ktoré hral sám Corbeil.

Hra vyšla exkluzívne na PlayStation 3 v roku 2010 a o šesť rokov neskôr v remastrovanej verzii pre PlayStation 4. V roku 2019 sa hra spolu s ďalšími dvoma titulmi od Quantic Dream dostala aj na Windows. Krabicová verzia hry obsahovala origami papier a počas inštalácie sa premietal návod na jeho zloženie.

Hru si môžete kúpiť tu, čím podporíte aj túto stránku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *